Перейти до вмісту
Педагогічний колектив училища постійно працює над вдосконаленням виховної системи, в якій чільне місце займає правоосвітня та правовиховна робота. Правове виховання в загальній системі вирішує тільки йому властиві завдання: формування правової свідомості та культури учнів. І ефективність роботи залежить від планомірності, систематичності, послідовності, результативності. Тому правоосвітня та правовиховна робота в Професійно-технічному училищі №31 м. Полтава проводиться згідно Перспективного плану роботи навчального закладу на 2022 – 2023 навчальний рік, Планів роботи училища на кожен місяць, тощо.
Під час проведення правового виховання педагогічний колектив училища виходить з таких основних критеріїв:
-
правова освіта повинна охоплювати широкі верстви населення – учнів, батьків, педагогічних працівників;
-
правова освіта повинна забезпечувати зростання самосвідомості учнів, розуміння ними суворого дотримання положень Конституції і законів України;
-
розуміння учнями єдності прав і обов’язків і їх виконання в реальному житті;
-
навчальний заклад прагне підготувати учня до реального життя, вміння користуватися правовими знаннями, набутими в училищі;
-
пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини, Декларації і Конвенції прав дитини;
-
прагнення домогтися формування громадянської позиції кожного учня на основі загальнолюдських цінностей: свободи переконань, думок, володіння та користування власністю;
-
вміння учнів протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві.
Основні проблеми, з якими мають справу педагоги училища, здійснюючи правовиховну та правоосвітню роботу:
-
розв’язання складних професійно-педагогічних проблем з формування правосвідомості учнів ЗП(ПТО);
-
збільшення кількості учнів, які вживають алкоголь та наркотики;
-
збільшення кількості учнів, які належать до так званих «груп ризику»;
-
необхідність посиленої індивідуальної роботи з учнями, які входять до «групи ризику»;
-
пошук нових форм і методів впливу на формування у підлітків правильних потреб та інтересів, підвищення їх правосвідомості;
-
потреба в новій, більш ефективній системі реагування на правопорушення та запобігання злочинності серед неповнолітніх;
-
підготовка учнів до вирішення проблем сьогодення і тих, з якими їм доведеться зустрітися після закінчення училища.
Структура правової освіти та правового виховання
В училищі сформувалася система правоосвітньої та правовиховної роботи, до складу якої входять індивідуальні та колективні форми роботи, що взаємодіють і доповнюють одна одну.
Формування правової свідомості учнів училища здійснюють:
-
директор училища;
-
заступники директора з навчально-виробничої та навчально-виховної роботи;
-
бібліотекар;
-
класні керівники, майстри виробничого навчання;
-
вихователі гуртожитку;
-
практичний психолог.
Проблеми правового виховання обговорюються на:
-
нарадах при директорові;
-
педагогічних радах училища;
-
засіданнях методичної комісії з виховної роботи та суспільних дисциплін;
-
засіданнях ради профілактики правопорушень, бездоглядності та злочинності серед учнів;
-
інструктивно-методичних нарадах;
-
батьківських зборах.
Зміст та форми правової освіти та правового виховання
Система правового виховання у навчальному закладі включає правоосвітню роботу та роботу по попередженню правопорушень.
Складові правоосвітньої роботи:
-
правова освіта в навчальній діяльності;
-
правовиховна та правоосвітня робота в позаурочний час.
Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також педагогічних працівників. Постійно функціонує тематична виставка правової літератури в бібліотеці училища.